Een nieuwe huisstijl en website
Een duidelijke, overzichtelijke website, waar (mogelijke) bewoonsters, verwijzers, vrijwilligers en andere betrokkenen gemakkelijk de informatie kunnen vinden die ze nodig hebben. Dat stond al een tijdje op onze verlanglijst. De afgelopen periode hebben we samen met grafisch ontwerper Bas de Graaff van Lawine Visuele Communicatie en webbouwer Nick de Kruijk heel hard gewerkt aan een nieuwe huisstijl en website. En vandaag kunnen we jullie het prachtige resultaat laten zien.
Ons nieuwe logo
Hiernaast zie je het nieuwe logo van Huize Agnes. De oplettende kijker is het vast al opgevallen: de vlinder is gebleven. We vinden dit nog steeds een mooi symbool voor Huize Agnes: een veilige plaats waar vrouwen en kinderen tot rust kunnen komen, om daarna verder te gaan naar een nieuwe fase in hun leven.
Maar de vlinder is wel in een nieuw jasje gestoken. Als je goed kijkt zie je dat hij is opgebouwd uit twee harten die samenkomen. Ook dat komt voort uit onze visie en werkwijze. We werken namelijk vanuit gelijkwaardigheid en wederkerigheid. En waar twee mensen (bewoonster en begeleider of vrijwilliger) elkaar ontmoeten, ontstaat de basis van de samenwerking, gericht op een nieuwe toekomst.
Dit logo is de basis van onze nieuwe huisstijl. Vrouwelijk en krachtig. Helder en toegankelijk. Daarmee heeft vormgever Bas precies in beeld gebracht wat wij uit willen stralen.
Onze nieuwe website
Die nieuwe huisstijl werd vervolgens vertaald naar een nieuwe website. Op deze site vind je snel en makkelijk informatie over Huize Agnes, wat we doen en hoe je daarbij kan helpen.
De informatie voor potentiële bewoonsters staat er niet alleen in het Nederlands, maar ook in het Engels, Frans en zelfs Tigrinya.
Verhalen van de bewoonsters in beeld
Bij Huize Agnes draait alles natuurlijk om de bewoonsters en hun kinderen. Daarom vinden we het heel belangrijk om hun verhalen een plaats te geven op onze nieuwe website. Zo wordt meteen duidelijk voor wie we het doen.
Vrijwilligster Annemiek Haalboom interviewde drie (oud-)bewoonsters en Roswitha (van Roswitha Fotografie) maakte daar prachtige portretten bij. We hopen de komende tijd meer verhalen van bewoonsters toe te voegen, om zo te laten zien hoe divers onze doelgroep is.
Met grote dank aan onze financiers
Zo'n mooie nieuwe huisstijl en website laten ontwikkelen was nooit mogelijk geweest zonder de financiële steun van het K.F. Hein Fonds, RDO Balije van Utrecht en Stichting Elise Mathilde Fonds. We zijn hen daar dan ook zeer dankbaar voor!